Thursday, September 3, 2009

Dulcele drum inspre casa

Astazi este oficial ultima mea zi in Cork. Maine dimineata pe 5, trezirea, ceva papica daca ne trage sufletul, dupa care taxi si valea la aeroport.

Chiar daca abia astept sa ajung acasa si sa imi revad fetele, sunt nevoit sa fac o pauza de o zi in Bucuresti, pentru a vizita targul BIFE. Cu ocazia asta, sper sa reusesc sa imi revad vechi prieteni care sunt prin Bucuresti si cu care nu am reusit sa ne mai vedem de ceva vreme.

Ah, era sa uit. De pe forumul BoardGameGeek, am aflat de initiativa celor de la Stanford University care, prin "distributed computing", se folosesc de resursele userilor (procesor, GPU) - resurse care in alt mod nu le-ar fi fost disponibile - pentru a studia "protein folding". In conditiile in care aceste proteine nu se combina in modul normal, ele par a fi responsabile de o sumedenie de boli printre care: Alzheimer, Parkinson, Huntington si chiar unele forme de cancer. Proiectul se numeste Folding@Home si implica un mic programel care este rulat pe calculatorul celui care doreste sa ajute - programul nu este invaziv absolut deloc, foloseste doar resursele care sunt "idle", nu incearca sa ia resurse folosite, nici nu retine aceste resurse in cazul in care ele sunt cerute de catre alte procese - cu alte cuvinte, este un program cu prioritate redusa iar cei care il folosesc nu ar trebui sa simta nici un fel de diferenta in modul in care calculatorul lor functioneaza. Eu unul, recunosc, nu am simtit. Daca vreti sa dati o mana de ajutor, go for it!

Cum zilele astea voi calatori, probabil urmatorul meu update va fi din Cluj. Sau, daca voi vedea chestii interesante, poate chiar cu imagini de la BIFE.

No comments:

Post a Comment